Božićni mirisi iz moje kuhinje

Obećajem (samoj sebi) da više neću davati nikakva obećanja, ni prognoze kad ću nešto napraviti. Prije 3 tjedna sam napisala kako ću ubrzati postove jer kao sad će Božić i sad ću se ja savršeno dobro organizirati i imati vremena za sve. Mo’š mislit! Organizirala sam savršeno dobro jedino popis kolača koji ću raditi. 🙂 Naravno da se taj popis u međuvremenu i proširio, a i to sam obećala, samo ću 2-3 vrste. To si nekako svake godine obećajem zajedno sa sestrom. Pusta obećanja. 🙂 I to ću prestati u idućoj godini. 🙂 Jest da sam ja napravila sve što sam zamislila (još jedan sam ostavila za danas), al’ ne u 2 tjedna, nego u 3 dana. Uz redovan posao i ostale obveze jedino što sam “zaradila” je pad imuniteta i veličinu donje usnice da bi se i Angelina Jolie posramila. 🙂 I ukućanin me sinoć pitao: “Ne pomisliš li ponekad da pretjeruješ?”. I usput stavio jedan kolačić u usta. 🙂

Veseli me Božić, vesele me kolači, veseli me rezultat, veseli me što ću ih moći podijelit ostalima. Bitno je raditi ono što voliš. A ja volim. 🙂
Odlučila sam većinu svojih ovogodišnjih uradaka ugurati u jedan post. Koja svrha pisati o božićnim kolačima nakon Božića? 🙂 Ovako možda još stignete nešto od ovog mog šarenila i pokušati napraviti. Nisu nimalo teški ni zahtjevni.
Malo drugačiji Linzer keksi
Malo drugačiji jer sam umjesto badema koristila lješnjake. I odlično su ispali, miris pečenih lješnjaka je savršen.
Sastojci:
300 gr brašna
žličica cimeta
pola žličice soli
100 gr lješnjaka
60 gr smeđeg šećera
220 gr maslaca
60 gr šećera u prahu + za posipanje
1 veće jaje
1 žličica ekstrakta vanilije
pekmezi po želji
Pomiješajte brašno, cimet, sol i prašak za pecivo. Lješnjake možete, a i ne morate, staviti u pećnicu na 15ak minuta da dobiju onaj fini miris i okus. Skinite im ljusku nakon pečenja te zajedno sa šećerom smeljite. Maslac i šećer u prahu kremasto izmiksajte, dodajte jaje te ekstrakt vanilije. Zatim dodajte mljevene lješnjake sa šećerom i brašno te umijesite tijesto. Od dobivenog tijesta oblikujte disk, zamotajte ga u prozirnu foliju i stavite u hladnjak na najmanje 2 sata. Ja sam ostavila tijesto da stoji 24 sata.
Pećnicu zagrijte na 180 stupnjeva. Tijesto prepolovite te razvaljajte svaku polovicu zasebno na otprilike 4-5 mm debljine. Izrezivačima za kekse ili običnom čašom izrezujte oblike i slažite ih na protvan prekriven papirom za pečenje. Ukoliko želite ove manje rupice kako bi se pekmez vidio u keksu, nađite nešto prikladno, ja sam koristila poklopac neke kreme. Pecite 10-12 minuta uzagrijanoj pećnici dok ne poprime zlatnu boju. Pazite na pečenje jer je dovoljna minuta da dobiju smeđu boju. Ostavite da se dobro ohlade prije premazivanja pekmezom. Gornje polovice prije posipajte šećerom u prahu.
Savršeni čoko keksi punjeni ABC sirom i pekmezom od naranče
Sastojci za kekse:
115 gr maslaca
1 žlica maslinovog ulja
100 gr šećera
1 žličica ekstrakta vanilije
pola žličice soli
1 jaje
30 gr gustina
60 gr kakaa
200 gr brašna
Izmiksajte maslac, ulje, šećer, ekstrakt vanilije i sol te dodajte jaje. Dodajte gustin, kakao i brašno te umijesite tijesto. Ovo tijesto možete odmah koristiti, nije potrebno ostavljati ga u hladnjaku, no ako ga i ostavite neće napraviti nikakvu štetu.
Zagrijte pećnicu na 180 stupnjeva. Tijesto razvaljajte između dva papira za pečenje na debljinu 4-5 mm. Izrezujte oblik kakav želite, ja sam koristila manju čašu za žesticu. Kod mene su se pekli 10ak minuta. U slučaju da radite veće oblike, pecite ih malo duže. Dobro ih ohladite prije dekoriranja.
Sastojci za fil:
400 gr ABC sira
2 žličice ekstrakta vanilije ili sjemenke 1 mahune
150 gr šećera u prahu
pekmez od naranče
Sir, vaniliju i šećer dobro izmiksajte te dobivenu smjesu stavite u vrećicu za dekoriranje ili vrećicu za zamrzivač. Meni je osobno tako puno lakše puniti kekse. Keks premažite sirom te dodajte malo pekmeza od naranče.
Dekorirajte po želji, rastopljenom bijelom ili tamnom čokoladom, royal icingom, mogućnosti su beskrajne.
Hamantaschen keksi 
 
Hamantaschen su izraelski tradicionalni punjeni keksi trokutastog oblika. Punit se mogu razno raznim filama od čega je najstarija i najtradicionalnija ona od maka, no možete koristiti i pekmez, čokoladne namaze, sir, itd. Varijacije na temu su beskrajne. 🙂
Sastojci:
 
260 gr brašna
2 žličice praška za pecivo
pola žličice soli
115 gr maslaca
200 gr šećera
1 veće jaje
korica jednog limuna
sok pola limuna
30 gr mljevenog maka
lemon curd (recept za lemon curd se nalazi u jednom od mojih prethodnih postova)

 

Pomiješajte brašno, prašak za pecivo i sol u jednoj zdjeli. U drugoj zdjeli dobro izmiksajte maslac, šećer i jaja. Dodatje koricu limuna i sok te dobro promiješajte. Dodajte brašno i mak te umijesite tijesto. Tijesto će biti mekano, ni približno slično kao za klasične božićne kekse. Oblikuje disk te stavite u hladnjak na barem 3 sata. Tijesto možete držati u hladnjaku i 2 dana, kao ja naprimjer. 🙂
Zagrijte pećnicu na 180 stupnjeva. Površinu pobrašnite, tijesto prepolovite te razvaljajte jednu po jednu polovicu na debljinu otprilike 3 mm. Izrežite okrugle oblike. Bit će vam lakše da ih odmah preselite na protvan prekriven papirom za pečenje i tamo stavljate nadjev. S obzirom da je tijesto dosta mekano, prilikom seljenja s nadjevom može doći do pucanja tijesta. Ostavite razmak od barem 1,5 cm između. Stavite 1 žličicu lemon curda na sredinu kruga te spojite krajeve tako da dobijete trokut.  Dobro stisnite krajeve da vam fil ne iscuri. Pecite ih 20ak minuta do zlatne boje. Ohlađene ih možete posuti šećerom u prahu.

 

Macarons 🙂
 
Nemam što posebno pisati o macaronsima. 🙂 Nakon godina čitanja i donošenja odluke kad ću ih stvarno pokušati napraviti, odlučila sam da to bude za ovaj Božić pa makar ih ispalo samo 15. 🙂 Prvi pokušaj je bio solidan, napravila se ta famozna nogica, lijepo su se digli, no svi do reda su popucali. Kažu, po forumima, da sam pretukla smjesu. 🙂 Drugi pokušaj, dan poslije, je rezultirao ovim čudom ispod. Možda je to početnička sreća, možda nekom profi slastičaru nisu savršeni, no meni su idealni. Mali, slatki, debeli. 🙂 Pratila sam razno razne blogove, no nekako mi je najviše pomogao ovaj.

 

Također, jako dobre upute, a i količinu sastojaka, sam našla na jako mi dragom blogu Just cake the cupcake pa pronjuškajte i tamo. Napisat ću vam samo sastojke i moje iskustvo u par točaka, a cijeli postupak pogledajte na označenim blogovima. Radila sam blago čokoladne macaronse pa sam zato koristila kakao, no možete i bez njega.
Sastojci:
70 gr bjelanjaka (točno ih izmjerite)
80 gr što sitnije mljevenih badema
120 gr šećera u prahu
50 gr šećera
2 žlice kakaa
Sastojci za fil:
100 gr mascarponea
50 gr bijele čokolade
3 žlice šumskog voća
1 žlica gustina
Otopite bijelu čokoladu te ju pomiješajte s mascarponeom. Šumsko voće (koristila sam smrznuto) pustite da se otopi pa pomiješajte s gustinom i vanilin šećerom te stavite na laganu vatru. Usitnite voće štapnim mikserom te pustite da se malo zgusne. Kad je gotovo, maknite s vatre te procijedite da se riješite mrvica od voća. Pomiješajte zajedno s mascarponeom i čokoladom i punite macaronse.
Par komada sam punila s nutellom. 🙂

 

Par točkica iz mog iskustva:
– jaja sam izvadila dan prije iz frižidera
– meni su trebala 2,5 jaja da dobijem 70 gr
– bademe sam kupila mljevene u Lidlu, al’ sam ih zajedno sa šećerom u prahu još malo samljena u blenderu te prosijala
– kakao sam dodala u bjelanjke, na kraju miješanja
– bademe i šećer sam dodavala bjelanjcima u 3 navrata i nakon svakog dodavanja sam napravila 12 okreta špatulom (mislim da sam mogla slobodno bar još 2-3 jer mi je kod raspoređivanja po papiru za pečenje ostajao mali vrh na krugu)
– stajali su vani prije nego li sam ih stavila na pečenje sigurno 60 minuta
– pekla sam ih na 130 stupnjeva 15ak minuta
– nisam ih gledala prvih 10 minuta 🙂
– radila sam ih totalno opušteno bez opterećivanja hoće li mi uspjeti (za razliku od dana prije)
Hrskavi izvana, a tope se u ustima. 🙂
Baci di dama
Sastojci:
100 gr lješnjaka, pečenih, bez ljuske
100 gr brašna
100 grams maslaca sobne temperature
85 grams šećera
Sastojci za fil:
Nutella 🙂

 

Lješnjake stavite peći na 160 stupnjeva 15ak minuta dok ne poprile zlatno smeđu boju. Maknite ljusku na način da lješnjake trljate među rukama ili ih stavite u kuhinjsku krpu i protrljajte. Sameljite ih, dodajte ih ostale sastojke te umijesite tijesto. Podijelite ga u 4 dijela te od svakog napravite kobasicu široku otprilike 1.5-2 cm. Zamotajte ih u prozirnu foliju i stavite u hladnjak na 1-2 sata.
Od svake kobasice izrežite jednake male dijelove koje oblikujte u kuglicu. Kuglice slažite na papir za pečenje te stavite peći na 15ak minuta u prethodno zagrijanu pećnicu na 160 stupnjeva dok ne dobiju zlatnu boju. Ostavite ih da se potpuno ohlade prije punjenja. Punit ih možete Nutellom, ganacheom, pekmezom, po volji.
Ukratko, ili ne, al’ dala sam sve od sebe. Da nadoknadim sve ono što nisam pisala zadnjih dana. Ovo su moje božićne zvijezde. Još je jedna zvijezda ostala za opisati, no u nedostatku inspiracije za fotkanjem u 23 sata sinoć, časno sam joj obećala da ću to napraviti danas. Tako da će uslijediti još jedan post. 🙂
Do tada, velika pusa!

Posted

in

,

by

Comments

2 komentara na “Božićni mirisi iz moje kuhinje”

  1. Martina Markuš avatar

    Bravisssimooooo 🙂 🙂 Skidam kapu

    Sviđa mi se

Veselim se tvojim komentarima. :)