Gulab jamun

Tijekom skoro tri tjedna istraživanja sjeverne Indije i, naravno, njihove hrane, nisam naišla na niti jedan desert koji me oduševio. Svi su bili preslatki i potpuno čudne teksture i okusa. Pokušala sam saznati od čega su se radili, ali to mi baš nije polazilo za rukom. Tek po povratku u Zagreb, kad sam počela naveliko istaživati indijske prehrambene navike, nailazila sam na deserte koji su bili privlačni i jednostavni za napraviti. Jedan od njih je i gulab jamun.

Gulab jamun

Gulab jamun je desert baziran na mlijeku i izvorno se radi od khoye. Khoya se dobiva iskuhavanjem mlijeka dok ne ispari sva voda i ne ostane samo čvrsta smjesa mlijeka odnosno khoya. Postupak zna trajati satima. U zapadnom svijetu se umjesto khoye koristi mlijeko u prahu. I to sam naravno koristila i ja. I da nisam dobila cijelu vreću mlijeka u prahu od prijateljičine mame, vjerojatno ovaj desert ne bi napravila tako skoro. Sad nekako vjerujem da će se vrlo brzo ponovno naći na našem stolu.

Kad sam prvi put pripremala gulab jamun, podsjetilo me na naše fritule. Tijesto je potpuno drugačije, no rade se kuglice koje se peku u ulju (ne prevrućem) i umjesto posipanja šećerom u prahu, drže se u sirupu od šećera, vode i kardamoma. U originalnom receptu u sirup se dodaje i ružina vodica, no uglavnom ružina vodica mi nije uobičajen sastojak kuhinjskog ormarića pa sam koristila ekstrakt badema. Ako nemate ekstrakt badema, slobodno koristite sok naranče. Naranča i kardamom se jako vole.

SASTOJCI

Za tijesto:

  • 270 g mlijeka u prahu
  • 60 g glatkog brašna
  • žličica kardamoma
  • 4 g praška za pecivo
  • 50 g maslaca
  • 80 ml mlijeka

Za sirup:

  • 300 g šećera
  • 500 ml vode
  • 3 žličice ekstrakta badema (ili sok jedne naranče)
  • žličica kardamoma
  • sok pola limuna

UPUTE

  1. Mlijeko u prahu, brašno, kardamom i praško za pecivo promiješajte.
  2. Maslac otopite.
  3. Mlijeko ugrijte.
  4. Otopljeni maslac dodajte u suhe sastojke i lagano promiješajte.
  5. Toplo mlijeko dodajte malo po malo smjesi te umijesite tijesto.
  6. Tijesto nije potrebno dugo miješati, samo dok ne formirate mekanu i malo ljepljivu kuglu.
  7. Ukoliko će vam se tijesto raspadati, dodajte još malo toplog mlijeka.
  8. Odmah napraviti kuglice i ostavite ih sa strane.
  9. Za sirup pomiješajte sve sastojke u jednom loncu i stavite na laganu vatru.
  10. Kuhajte cca 15-20 minuta dok voda ne ispari i dok ne počnete dobivati teksturu sirupa.
  11. Zagrijte ulje na srednjoj vatri.
  12. Kad je ulje zagrijano (ne prevruće), smanjite vatru na minimum.
  13. Dodajte kuglice i pecite dok potpuno ne posmeđe.
  14. Kuglice prebacite u lonac sa sirupom i ostavite da upiju sirup otprilike 30 minuta.
  15. Povremeno ih okrenite na drugu stranu.
  16. Poslužite uz nasjeckane bademe ili pistacije, a možete i uz sladoled od vanilije.

INFO

Kuglice morate peći na jako laganoj vatri jer će vam inače dobiti boju izvana, a iznutra će biti sirove.

Morate samo pripaziti da ne premijesite tijesto. Potrebno je samo povezati sastojke i dobiti mekanu, malo ljepljivu kuglu. Ja sam prvi put ostavila tijesto da odstoji prije nego što sam napravila kuglice. To je bio potpuni promašaj jer se tijesto jako osušilo. Čim sam krenula raditi kuglice, sve se počelo raspadati. Čim umijesite tijesto, napravite kuglice i onda ih ostavite da se malo osuše prije pečenja.

Gulab jamun

Ako zapnete, tu sam, pišite! Pusaaaa


Posted

in

,

by

Tags:

Comments

Veselim se tvojim komentarima. :)