Creme brulee

Zadnjih nekoliko dana, ili bolje reći tjedana, maltretirala sam vas s mojim sudjelovanjem na natjecanju za Gastro zvijezdu u organizaciji missGastro. I vjerojatno već znate da se maltretiranje isplatilo jer sam osvojilo titulu Gastro zvijezda u kategoriji slastice. Svi oni koji me barem malo poznaju znaju da su slastice moja velika strast. Iako na blogu objavljujem i slana jela (jedemo mi i slano), slatko je ono što me potpuno ispunjava. U to ime evo jednog općepoznatnog deserta, jako jednostavnog za napraviti, a opako finog. Creme brulee iliti pečena krema – francuski klasik.

Nedavno sam objavila kako sam ja više čoko tip, za razliku od njega koji bi se ubio za kreme od vanilije. Da zadovoljim i sebe i njega, napravila sam 3 vrste creme bruleea od samo jedne smjese. Dvije zdjelice su bile klasični creme brulee, u dvije sam dodala žlicu Nutelle, a četiri sam napravila s pireom od bundeve i pumkin spice začinom. Pumpkin spice možete naći u trgovinama začinima ili napraviti sami od sljedećih začina: cimet, đumbir, korijander, muškatni orah, klinčić.

Osobno ne mogu odlučiti koji mi je bolji. Sva tri su posebna na svoj način. Ide recept.

SASTOJCI

  • 2 jaja
  • 2 žumanjka
  • 500 ml slatkog vrhnja
  • 100 g šećera
  • sjemenke mahune vanilije ili dvije žličice ekstrakta vanilije
  • 50 g pirea od bundeve
  • 2 žličice Nutelle
  • 2 žličice pumpkin spicea
  • 8 žličica smeđeg šećera

UPUTE

  1. Jaja, žutanjke, sjemenke vanilije (mahunu vanilije prerežite po dužini i nožem ostružite sjemnke) i šećer lagano povezati. Nemojte previše miksati da vam se ne stvori pjenica.
  2. Dodati slatko vrhnje i opet sve lagano povežite. Potrebno je sve lagano miješati da vam se ne napravi pjenica. Ako vam se pjenica i napravi, malo ju uklonite žlicom.
  3. Ako ne želite dodati Nutellu ili pire od bundeve, ovakvu kremu ulijte u male keramičke/vatrostalne posudice, a te iste posudice stavite u malo dublji pleh i nalijte vode do pola zdjelica. Krema će se na taj način kuhati u pećnici, a ne peći.
  4. Stavite pleh s posudicama u prethodno zagrijanu pećnicu na 150 stupnjeva 40-ak minuta.
  5. Ako želite dodati Nutellu, prije ulijevanja kreme, dodajte po žličicu Nutelle u posudice i razmažite po dnu posudica.
  6. Na Nutellu ulijte kremu i stavite na pečenje kako je gore napisano.
  7. Ako želite koristiti i pire od bundeve, čitajte dalje.
  8. Malu bundevu narežite na manje dijelove i stavite peći zajedno s korom u pećnicu na 180 stupnjeva otprilike pola sata.
  9. Bundeva treba biti mekana kada je pečena. Ako mislite da u vašoj pećnici pola sata nije dovoljno, provjerite nožem da li je budeva mekana. Kada je dovoljno mekana, od nje ćete vilicom moći napraviti pire.
  10. Kada je bundeva pečena, uklonite koru i od mesa bundeve napravite pire. 
  11. Dodajte u pire pumpkin spice.
  12. Pire ubacite u gore pripremljenu kremu i lagano sve povežite.
  13. Ulijte u posudice i stavite peći prema gore navedenim uputama.
  14. Krema će vam se i nakon 40ak minuta i dalje lagani treskati, no to je sasvim u redu.
  15. Posudice izvadite iz pećnice i ostavite da se malo prohlade.
  16. Prekrijte posudice prozirnom folijom i ostavite u hladnjaku barem 3-4 sata, najbolje preko noći.
  17. Prije posluživanja, kremu u svakoj posudici pošećerite jednom žličicom smeđeg šećera.
  18. Ako imate brener, otopite njime šećer tako da vam se stvori lagano karamelizirana korica.
  19. Ako nemate brener, upalite pećnicu samo na gornje grijače na 250 stupnjeva, stavite posudice u pećnicu na najgornju rešetku i pričekajte par minuta da se šećer karamelizira.

Oduševit ćete se koliko je jednostavno, brzo i neodoljivo.

I samo još jednom, hvala svima što ste kliknuli taj lajkić za Veseli trbuh i što se želja pretvorila u realnost. 🙂

Puseeee


Posted

in

,

by

Comments

Veselim se tvojim komentarima. :)